om gud vill och vädret tillåter


johan hellqvist, mer känd som "organismen", har släppt ny skiva!
har alltid gillat hans musik, särskilt han sätt att skapa en speciell rytm i musiken
och texterna som jag tycker skiljer sig otroligt mycket från annan liknande svensk hiphop.
"Om gud vill och vädret tillåter" heter albumet i vilket fall.
här är en låt
http://www.youtube.com/watch?v=o5CgngDb9Hk
och sen om man vill lyssna mer är det bara att klicka sig vidare i sidan under 'liknande klipp'.
lyssnar igenom skivan just nu, och min första uppfattning är att något har hänt.
som att han har genomgått något jobbigt i sitt liv.
det är första känslan jag får iallafall, sen förbehåller jag mig rätten att ändra åsikt när jag lyssnat lite mera.
men musiken känns mycket mer melankolisk på något sätt.


nog om det för tillfället.
idag var det hagelstorm.
stod ute på balkongen när det kändes som att helvetet brakade lös.
himlen laddade sina AK47:or med hagel och siktade neråt.
tre bilalarm utlöstes på parkeringen nedanför och stod och tjöt.
sen kom värsta blixten som faktiskt skrämde mig! jag brukar inte vara åskrädd,
men den här smällen skrällde så högt att jag blev lite rädd.


aaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback