scarface

visar sig att jag troligen hade en livförsäkring när jag fick mitt ärr på kinden, och det kan betyda att jag får ersättning för vanprydande ärr.
och asså, jag har läst på om det, och folk har fått ut typ 80 papp för ärr i ansiktet när de varit försäkrade, så jag håller tummarna!


9. Ärrersättning
Ersättning lämnas för vanprydande ärr eller annan vanprydnad
som inte nedsätter den fysiska och psykiska funktionsförmågan.
En förutsättning för ersättning är att ärret eller vanprydnaden
orsakats av sjukdom som blivit aktuell eller olycksfall
som inträffat under tid då försäkringen var gällande.
Rätt till ersättning inträder tidigast ett år efter det att ärret
eller vanprydnaden uppkom. Om ärret behandlats, t ex om
en plastikoperation genomförts, uppkommer dock rätten
tidigast ett år efter behandlingen.
Ersättningens storlek bestäms enligt en vid utbetalningstillfället
gällande tabell, fastställd av Skandia Liv.
Ersättning lämnas inte för utseendeförändringar som inte
kan anses vara vanprydande.
Utbetalningen sker till den försäkrade. Avlider den försäkrade
innan rätt till ärrersättning uppkommit eller innan
Skandia Liv haft möjlighet att fastställa ersättningens storlek,
utbetalas ingen ärrersättning.


hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback