#47 WORDS?

17 år och hippie när jag skrev dethär, haha <3
jag ler lite åt mig själv när jag läser dethär,
fan vad mycket ilska mot så mycket som ändå inte går att ändra.
det måste vara tonårshormonerna som gör det. :D



brud & 17 år?
då är du säkert lika rädd som jag
för att gå hem själv på natten.
rädd för att bli misshandlad, våldtagen,
knivhuggen, mördad, det finns MAAASSOR som kan hända
ärligt talat!
jaha, det visste du?

det händer varje dag faktiskt.
men det händer inte dig
så..
varför är du rädd?

-

du röker
förpestar dina andetag
och dina föredetta
rena, babyrosa lungor
är sotsvarta

men så länge du inte ser det
finns det inte
och
cancer har du inte ägnat
en tanke på att
du kommer få;
det händer ju inte dig
precis som det inte händer dendär bruden på 17år
som under våldtäkten upprepar
med bristande röst
'dethär händer inte'

-

hugger ner de uråldriga ekarna
och ersätter dem med
motorvägar av asfalt
betong.
de säger att
världen blir mycket bättre då.
samma värld som verkar kräkas
tsunamis på oss
för att ni gör den sjukare och sjukare
för var dag som går

-

politik
hur kan ni sitta på era feta jävla arslen
och bara bry er om vem som ska styra världen
när det snart inte finns någon värld kvar?

-

kärnkraftverk och atombomber
människan dansar på dess grav
skrattar döden i ansiktet och
lär sig aldrig av dess misstag.
men å andra sidan;
- det händer ju inte oss

-

katastrofer chockerar inte längre,
vi tycker i trygghet
synd om de drabbade,
kanske skänker några kronor
i en såndär sunkig jävla
räddabarnen-burk på ica
men
det händer fortfarande inte oss
sverige är ett perfekt land
visst?

-

motorik
stadsperfektion
avgaser och fabrikutsläpp
i en sån stor mängd
att vi tycker att luften luktar konstigt
när vi kommer ut i naturen

folk säger att människan är det mest civiliserade på denna planet
folk är ju dumma i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback