#15 shake the disease

image8

gick och la mig vid 02.00 med lock för ena örat.. fett jobbigt, men jag somnade tillslut.
vaknar vid 03.00 av att jag inte hör något på vänster öra & att det gör extremt ont i örat,
så jag sätter mig upp i sängen och
gungar fram och tillbaka med handen för örat och bara säger "aj aj aj aj aj"
tar en ipren. väntar i en halvtimme, & får ingen effekt.
går in och väcker mamma. hon ger mig två ipren till och fyller en flaska med varmt vatten
som jag kan ha mot örat. sen går hon och lägger sig.
jag lyckas somna till lite vid 06.30 sen vaknar jag 08.00.
mamma skjutsar mig till vårdcentralen i skogås.
väntar i en kvart, sen får jag träffa en läkare.
han kikar i mitt öra med en såndär grejimoj och säger "ojdå! du har en redig infektion bakom trumhinnan." han verkade nästan road! jävla idiot! det gör faktiskt skitont.
går till skogås centrum för att hämta ut recept på pencillin, hostmedecin, nässpray & avsvällande tabletter. då är förstås apoteket stängt. så jag köper en tidning och sätter mig på ett fik och tar en kaffe och väntar.
sen öppnar dom, och jag promenerar hem med halva apoteket i väskan.

så nu går jag på dubbel dos pencillin, cocillana, rinexin och nasin. och ipren såklart.

och förutom öroninflammationen, som om det inte skulle vara nog har jag;
- fett med hosta
- nästäppa som heter duga
- feber
- ont i hela kroppen
- kallsvettningar
- ont i halsen

KUL! verkligen kul!

doktorn sa att det onda i örat skulle gå bort inom några dagar,
men att min hörselnedsatthet skulle sitta kvar i tre-fyra veckor.

någon som vill ha en halvdöv, snorig & allmänt ofräsch 19-åring?
det är bara att komma & ta mig!

haha.

over & out.

Kommentarer
Postat av: bemzi

snorig, lönnfet 23-åring med 365 dåliga hårdagar om året söker halvdöv, snorig och allmänt ofräsch 19-åring. känner du igen dig? skriv till [email protected] och berätta om dig själv.

2007-08-22 @ 22:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback