#1 around


» Müqé: lauryn hill - water

Det slog mig idag att det känns
fruktansvärt skönt att kunna säga att jag är obunden.
Jag är ingens. Ingen är min. (Om man nu bortser från vanna)
Jag är singel med andra ord. singel. untaken.
& jag har lyckats glömma bort hur sköööönt det är att vara det,
på mindre än två veckor.
Haha, mitt minne måste vara hur kasst som helst, jag menar,
jag var singel (som jag ser det) i 17 år, och sen har jag ett "förhållande"
i två veckor, och glömmer bort känslan på så kort tid.
Men det var najs att återuppleva den.
Man känner sig lite pånyttfödd.
Ser världen med öppna ögon igen, eller nåt.
Jag njuter i fulla drag när jag sitter på tunnelbanan
och ler lite åt dendär söta skärmkeps-killen snett mittemot,
och tjuvkikar på hans spegling i tunnelbanans fönster
när vi åker igenom dom kolsvarta tunnlarna.
Jag andas in min frihet och tänker: fiiiiiiiifan vad najs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback